Istorinis pastatas, Parlamentas
Vengrijos parlamento pastatas neabejotinai yra vienas gražiausių ir įspūdingiausių parlamento pastatų pasaulyje ir yra ryškus Budapešto orientyras bei Vengrijos simbolis. [btn "Rezervuokite pigiausią apgyvendinimą Budapešte" https://www.booking.com/city/hu/budapest.cs.html?aid=2405303;label=p-budapest-parlament] Įspūdingas pastatas ant Dunojaus kranto Parlamento pastatas, vengriškai vadinamas Országház, yra monumentalus 268 m ilgio, 123 m…
Skaityti daugiauTiltas
1849 m. pastatytas grandininis tiltas (Széchenyi Lánchíd) buvo pirmoji jungtis tarp tuomet nepriklausomų Budos ir Pešto miestų (miestai buvo sujungti 1872 m.). Jį suprojektavo britų inžinieriai Viljamas ir Adamas Klarkai, o jo statybą inicijavo grafas Ištvanas Šešeni (István Széchenyi), kuris į Vengriją atvežė garo mašiną ir įkūrė Vengrijos mokslų akademiją. [btn "Viešbučiai su vaizdu į Dunojų" https://www.booking.com/city/hu/budapest.cs.html…
Skaityti daugiauGatvė
Andrássy prospektas (vengrų kalba - Andrássy út) - neabejotinai garsiausia ir žymiausia Budapešto gatvė, kurioje rasite daugybę prabangių parduotuvių, nesuskaičiuojamą daugybę restoranų ir kavinių, taip pat daugybę galerijų ir muziejų, rūmų ir valstybinių pastatų. Per visą Andrássy prospekto ilgį driekiasi garsioji M1 Jubiliejinė metro linija, liaudiškai vadinama Földalatti. Šis 2,5 km ilgio prospektas driekiasi nuo Švento Stepono bazilikos iki…
Skaityti daugiauKvadratinis
Ši aikštė yra tarp Városliget savivaldybės sodų ir Andrássy prospekto, o pagrindinė aikštės dominantė - Tūkstantmečio paminklas- stovi priešais ją. Vengrų kalba aikštė vadinama Hősök tere. [btn "Pigiausia apgyvendinimo įstaiga Budapešte" https://www.booking.com/city/hu/budapest.cs.html?aid=2405303;label=p-budapest-namesti-hrdinu] Tūkstantmečio paminklas ir šiek tiek istorijos Pagrindinis aikštės orientyras yra Tūkstantmečio paminklas. Šis…
Skaityti daugiauStotis
Ši linija, vadinama "Földalatti", yra antra pagal senumą pasaulyje po Londono metro. Ji buvo pradėta eksploatuoti 1896 m., t. y. beveik 80 metų anksčiau nei pirmoji linija Prahoje. 2002 m. ši linija buvo įtraukta į UNESCO pasaulio paveldo sąrašą ne tik dėl jos statybos laiko, bet ir dėl architektūrinio dizaino. Stotis puošia atraminės kolonos su dekoratyviniais elementais iš ketaus arba keraminių plytelių, kuriose iškalti stočių pavadinimai. …
Skaityti daugiau