Indonezija yra didžiulė šalis, išsidėsčiusi keliuose tūkstančiuose salų, tačiau joje labai išvystyta ir itin intensyvi vidaus oro susisiekimo sistema.
Paprastai tarp dviejų kaimyninių salų visada kursuoja daug keltų.
Didesnėse salose kursuoja modernūs tolimojo susisiekimo tarpmiestiniai autobusai, o Javoje net gerai išvystytas geležinkelių tinklas.
Užsisakykite viešbutį Indonezijoje su nuolaida
Kelionės lėktuvu
Kelionės lėktuvu yra svarbiausias pasirinkimas keliaujant ne tik tarp salų, bet ir ilgesniais maršrutais salos viduje.
Indonezijoje yra labai daug reguliariųjų oro uostų, o maršrutai tarp didžiųjų salų ir miestų yra labai apkrauti.
Indonezijoje veikia daug oro transporto bendrovių. Nors jos neturi labai geros reputacijos dėl saugumo, padėtis labai gerėja ir Indonezijos aviacija sparčiai siekia tarptautinius standartus.
Bilietų kainos ir kada pirkti
Vietinius bilietus į vieną pusę trumpiausiais maršrutais galima įsigyti nuo 30 usd.
Tačiau ilgesniais maršrutais per Indoneziją bilietai yra gana brangūs ir gali kainuoti gerokai daugiau nei 250 usd į vieną pusę.
Įprastinė labiausiai apkrauto maršruto iš Džakartos į Balį kaina yra nuo 70 usd iki 100 usd už skrydį į vieną pusę.
Pigiausius bilietus paprastai galima įsigyti likus 1-3 mėnesiams iki išvykimo.
Indonezijos oro linijos
Šalyje veikia daug oro linijų bendrovių. Nors dauguma jų save vadina pigių skrydžių bendrovėmis, registruotas bagažas iki 20 kg paprastai įskaičiuotas į pagrindinę bilieto kainą.
Skrydžius po Indoneziją galite įsigyti iš šių oro linijų.
- Garuda Indonesia - Platus maršrutų asortimentas, tačiau viena brangesnių oro linijų, daugiausia skraidanti iš Džakartos ir Balio
- AirAsia - labai pigūs skrydžiai iš Džakartos į didžiuosius Indonezijos miestus
- Lion Air - Didžiausia Indonezijos oro linijų bendrovė, jungianti beveik visas salas
- Batik Air - didelė oro linijų bendrovė, dažnai skraidinanti iš Džakartos, Surabajos ir kitų miestų
- Citilink - pigių skrydžių bendrovė, vykdanti daug skrydžių iš Javos, Sumatros ir Borneo
- Super Air Jet - itin pigių skrydžių oro linijų bendrovė, dažnai vykdanti pigius skrydžius iš Džakartos, Balio, Balikpapano ir kitų miestų
- TransNusa - nedidelė oro linijų bendrovė, skraidinanti, pavyzdžiui, iš Džakartos ir Džogjakartos
- NAM Air - nedidelė oro linijų bendrovė, daugiausia skraidanti iš Džakartos ir Balio
Keltai tarp salų
Tarp salų kursuoja keltai, kuriais galima plukdyti motociklus ir automobilius.
Tarp kai kurių salų taip pat kursuoja greitaeigiai laivai, kurie kainuoja daug brangiau, tačiau perplaukimo laikas trumpesnis nei keltu, o laivai geresnės būklės.
Turistams paprastai pirmiausia siūlomi brangesni greitieji laivai, tikintis, kad turistai neieškos keltų. Neišsigąskite ir paprašykite išsamiai paaiškinti visas galimybes.
Geresnių kruizinių laivų bilietus galite užsisakyti ir internetu, pavyzdžiui, šiose interneto svetainėse:
Užimtų maršrutų pavyzdžiai
Tai maršrutai, kuriais turistai dažniausiai naudojasi keltais:
- Ketapangas (Java) - Gilimanukas (Balis)
- Laivai plaukia 24 valandas per parą, 7 dienas per savaitę kas 15-30 minučių
- Kaina apie 10 500 idr, bilietas perkamas prieplaukoje esančiame kioske.
- Plaukimo trukmė 45 min.
- Merakas (Java) - Bakauheni (Sumatra)
- Laivai plaukia 24 valandas per parą, 7 dienas per savaitę, maždaug kas 30-120 minučių
- Kaina apie 25 000 idr.
- Plaukimo trukmė 60 min.
- Balis - Lombokas
- Laivai plaukia keliais skirtingais maršrutais maždaug nuo 5:30 iki 16:00 val. vidutiniškai 1-2 kartus per valandą
- Kaina nuo 400 000 idr už greitaeigius laivus, kai kuriuos kruizus galima užsisakyti, pavyzdžiui, per Directferries.com
- Kruizo trukmė 3,5 val.
Geležinkelis - reguliarūs traukiniai
Tolimojo susisiekimo traukiniai kursuoja tik Javoje ir Sumatroje, tačiau vien tik Javoje geležinkelių tinklas yra tankus ir aptarnauja visus didžiuosius miestus.
Sumatroje tinklas suskirstytas į tris palyginti trumpas ir tarpusavyje nesusijusias atkarpas.
Kitose salose keleivinių traukinių nėra.
Visus tolimojo susisiekimo tradicinius traukinius eksploatuoja KAI - Kereta Api Indonesia.
Tvarkaraščiai ir bilietai internetu
Oficiali geležinkelių interneto svetainė yra kai.id. Čia užsiregistravę galite peržiūrėti tvarkaraščius ir įsigyti bilietus.
Jei nepavyksta įsigyti bilietų geležinkelių svetainėje (dažnai nevyksta mokėjimai užsienio kortelėmis), už nedidelį papildomą mokestį (apie 10 000 idr) bilietus galite lengvai įsigyti 12go.asia arba traveloka.com.
Bilietų spausdinti nereikia, tiesiog eidami pro turniketą nuskaitykite QR kodą iš savo mobiliojo telefono.
Labai rekomenduojama užsisakyti bilietus į judrius maršrutus Javoje bent prieš 3 savaites, ypač jei planuojate keliauti penktadienį, šeštadienį ar sekmadienį.
Gali lengvai nutikti taip, kad likus 14 dienų iki išvykimo traukinys bus visiškai išparduotas arba bus galima įsigyti tik brangius geresnių klasių bilietus.
Bilietų kainos ir maršrutai
Daugiausia traukiniais keliaujama Javoje, kur jie yra panašiai greiti arba greitesni už autobusus ir nepalyginamai patogesni.
Be to, maršrutai driekiasi per gražias vietoves virš kalnų. Tačiau bilietai paprastai būna brangesni nei autobusų.
Populiariausių maršrutų pavyzdžiai:
Maršrutas | Kaina nuo | Dažnumas |
---|---|---|
Džakarta - Džokjakarta | 410 000 idr | 3-4 kartus per dieną |
Džakarta - Surabėja | 690 000 idr | 4-5 kartus per dieną |
Džogjakarta - Malangas | 240 000 idr | 6 kartus per dieną |
Bandungas - Džogjakarta | 225 000 idr | 7-10 kartų per dieną |
Tačiau traukiniai aptarnauja daugumą didžiųjų Javos miestų, tokių kaip Semarangas, Surakarta (Solo), Cirebonas, Cilakapas ir kiti.
Sumatroje tolimojo susisiekimo traukiniai reguliariai kursuoja tik šiose vietose:
- Tanjung Karang - Kertapati (Palembangas)
- Kertapati (Palembangas) - Lubuk Linggau (Kota Padangas)
- Priemiesčio traukiniai aplink Padangą
- Medanas - Rantau Prapat
Greitieji traukiniai
Javos saloje kol kas veikia viena palyginti trumpa greitųjų traukinių linija, jungianti Džakartos ir Bandungo miestus, kurią eksploatuoja " Whoosh".
Šiuolaikiniai kiniški traukiniai važiuoja didžiausiu 350 km/h greičiu ir maršrutą įveikia maždaug per 30 minučių.
Bilietus galima patogiai įsigyti internetu adresu tickets.kcic.co.id.
Greitieji traukiniai stoja Halimo stotyje, esančioje maždaug už 15 km į pietryčius nuo miesto centro, į kurią galima nuvykti LRT iš Dukuh Atas stoties už maždaug 10 000 idr arba per Grab / Gojek už maždaug 50 000 idr.
Bandunge traukiniai stoja Padalarango stotyje, iš kurios į centrą važiuoja nemokamas jungiamasis priemiestinis traukinys, arba Tegalluaro stotyje, į kurią viešasis transportas nevažiuoja.
Tolimojo susisiekimo autobusai
Daugelyje salų (Javos, Sumatros, Sulavesio, Borneo) ilgesnius atstumus galite įveikti didesniais moderniais autobusais su oro kondicionieriais.
Jie paprastai yra daug pigesni nei traukiniai, o reisai gali būti dažnesni. Kita vertus, autobusų stotyse dažnai sunku orientuotis.
Skirtingos bendrovės dažnai stoja skirtingose to paties miesto stotyse.
Geriausių tvarkaraščių, bilietų užsakymo ir stočių buvimo vietų ieškokite traveloka.com.
Šioje svetainėje galite įsigyti daugelio skirtingų vežėjų bilietus visoje šalyje. Bilieto spausdinti nereikia, tereikia parodyti QR kodą mobiliajame telefone.
Mikroautobusai (angkots)
Kaimo vietovėse ir mažose salose važinėja tik nedideli autobusai arba mikroautobusai, vadinami "angkot".
Nors mikroautobusai turi nustatytą maršrutą, kelionės tikslas visada užrašytas už priekinio stiklo arba ant automobilio šono.
Paprastai tvarkaraščių nėra, o angkot į savo maršrutą išvyksta tik tada, kai prisipildo.
Mokėti visada reikia tik grynaisiais pinigais vairuotojui arba konduktoriui prieš įlipant.
Kai kurios modernesnės bendrovės tokiuose turistų traukos centruose kaip Balis ar Džogjakarta gali turėti net fiksuotus tvarkaraščius.
Viešasis transportas
Didžiuosiuose miestuose, pavyzdžiui, Džakartoje, Džokjakartoje, Surabajoje, Medane, Surakartoje ir Bandunge, kursuoja reguliarūs miesto autobusai, o Džakartoje, be to, metro ir priemiestinis geležinkelis.
Mažesniuose miestuose įprastinis viešasis transportas nekursuoja, ten galima keliauti tik mikroautobusais (angkots), kurių maršrutai yra fiksuoti, bet tvarkaraščiai nenumatyti. Šiuose mikroautobusuose visada reikia mokėti grynaisiais pinigais vairuotojui arba konduktoriui, kuris pinigus surenka prieš įlipdamas.
Iš anksto įkrautos transporto kortelės
Jei važiuojate viešuoju transportu didesniuose miestuose, beveik niekur negalėsite sumokėti už važiavimą grynaisiais pinigais.
Tačiau visose šalies viešojo transporto sistemose atsiskaitoma iš anksto įkrautomis transporto kortelėmis, kurias galite įsigyti daugelyje vietų.
Plačiausiai parduodamos šios kortelės:
- "E-money Mandiri
- BNI Tapcash
- BRIZZI
- BCA Flazz
- Kelių kelionių kortelė (KMT)
Šias korteles galima įsigyti, pavyzdžiui, geležinkelio stotyse esančiose bilietų kasose arba "Indomaret" ar "Alfa Mart" mini turgavietėse.
Kiekvienos kortelės kaina paprastai yra 40 000 idr, iš kurių 10 000 idr jau galite panaudoti bilietui apmokėti.
Kortelę vėl galite papildyti bet kokia suma "Indomaret" arba "Alfa Mart" minimarketuose, kuriuos rasite mažiausiuose šalies kaimuose.
Patartina kortelėje turėti tam tikrą rezervą, nes kartais kortelės papildymo sistema sutrinka ir kelias valandas neveikia.
Taksi / Grab / Gojek
Daug kartų patogesni (nors galbūt ne visada greitesni Džakartoje) yra visur esantys taksi, kuriais plačiai naudojasi patys indoneziečiai.
Turistams rekomenduojame naudotis gerai žinomomis mobiliosiomis programėlėmis " Grab" arba " Gojek", kuriose visada iš anksto žinote kainą, taip pat galite atsiskaityti programėlėje įvesta kortele.
Šios programėlės veikia tokiu pačiu principu kaip "Uber", "Bolt" ar "Lyft" (kurios Indonezijoje neveikia).
Kainos yra dinamiškos ir apskaičiuojamos pagal esamą paklausą, tačiau prieš važiuodami visada žinosite kainą. Jums nereikia turėti grynųjų pinigų ar tartis su vairuotoju - atitinkama suma automatiškai nuskaičiuojama iš programėlėje įvestos kortelės, kai kelionė baigiasi.
Visada rekomenduojame palyginti kainas abiejose programėlėse ("Grab" ir "GoJek"), nes jose naudojami skirtingi algoritmai ir kaina gali skirtis 20-30 %.
Džakartos ir kitų didžiųjų miestų, pavyzdžiui, Medano ir Surabajos, greitkelių tinklas suskirstytas į mokamus kelius ir nemokamas gatves.
Važiuojant toliau nuo centro, vairuotojas dažnai paklaus, ar norite važiuoti "mokamu keliu", ar ne. Visada rekomenduojame sutikti, nes taip galite sutaupyti iki 30 minučių važiavimo.
Rinkliava paprastai kainuoja 10 000 idr, o programėlė ją automatiškai įtrauks į galutinę kainą, nuskaičiuotą nuo jūsų kortelės. Vairuotojui nemokėkite grynųjų pinigų.
Išsinuomokite automobilį / motociklą
Indonezijoje vairuojama iš kairės.
Miestuose eismas intensyvus, indoneziečiai dažniausiai vežiojami motociklais (dažnai ištisomis šeimomis iš karto) ir nelabai paiso kelių eismo taisyklių.
Eisme mažai atsižvelgiama į kitus, visi stengiasi kuo greičiau nuvykti ten, kur jiems reikia.
Be to, motociklu leidžiama važiuoti beveik visur, todėl nepasikliaukite, kad motociklas jūsų išvengs, jei stovite ant šaligatvio. Vietiniai gyventojai važinėja kaip nori, net ir priešinga kryptimi.
Išsinuomoti automobiliai
Jei norite išsinuomoti automobilį, rekomenduojame pasiimti vairuotoją, tai turi daug privalumų. Jis orientuojasi pašėlusiame vietiniame eisme, nuveš jus ten, kur reikia, nesiblaškys ir dažnai duos jums keletą patarimų. Be to, jums nereikės rūpintis, kaip grąžinti automobilį. Dažnai tai geriausias sprendimas, jei norite per trumpą laiką pamatyti kuo daugiau lankytinų vietų ir jei galite pasidalyti išlaidas su kitais keliautojais.
Indonezijos automobilių nuomos bendrovėms automobilio nuoma su vairuotoju yra gerokai dažnesnis variantas nei automobilio nuoma savarankiškai, ir visos nuomos bendrovės paprastai jį siūlo.
Tačiau jei norite vairuoti patys, turistinėse vietovėse, pavyzdžiui, Balyje, nėra problemų išsinuomoti automobilį be vairuotojo.
Kainos yra apie 330 000 idr per dieną.
Palyginkite automobilių nuomos kainas Indonezijoje
Motociklo nuoma
Išsinuomoti motociklą nėra problema, turistinėse vietose (ypač Balio ar Lomboko salose) yra daugybė nuomos agentūrų.
Nuomos kainos parai priklauso nuo vietovės, paklausos ir konkurencijos. Pavyzdžiui, Javoje motociklą dienai galite gauti maždaug už 60 000 idr.
Balyje, kuris apskritai yra brangesnis, jį paradoksaliai galite gauti pigiau, nes nuomos bendrovių konkurencija mažina kainas. Balyje motociklą galima išsinuomoti nuo 50 000 idr.
Kita vertus, atokesnėse salose tikėkitės didesnių kainų.
Nepamirškite šalmo! Šalmas privalomas ir vairuotojui, ir keleiviui, nors pastarieji retai jo laikosi. Jei nuomojatės motociklą ir jums neaiškios vietinės kelių eismo taisyklės, taip pat tinkamai apie jas pasiteiraukite.