Vakarų Tailande esantis miestas, kurio gamtovaizdį papildo kriokliai, iliustruojantys garsųjį tiltą per Kwai upę, susijusį su garsiąja Antrojo pasaulinio karo istorija, yra viena populiariausių vienos ar dviejų dienų kelionių iš Bankoko vietų.
- Specialūs pasiūlymai skrydžiams į Tailandą
- Ieškokite pigiausios apgyvendinimo Kanchanaburi mieste
Taip pat rekomenduojame aplankyti vieną iš netoliese esančių urvų, o ypač - keliauti traukiniu dar toliau, link galutinės stotelės Nam Tok, kur driekiasi garsusis Mirties geležinkelis.
Tiltas per Kvai upę: faktai ir mitai
Kančanaburio miestas kasmet pritraukia iki 3 mln. turistų, kurie čia keliauja dėl vieno pagrindinio lankytino objekto - geležinkelio tilto per Kwia upę.
Antrojo pasaulinio karo metais, kai Tailandą kontroliavo Japonija, tai buvo viena strategiškai svarbiausių Tailando ir Birmos geležinkelio dalių. Po 1942 m. pralaimėto Midvėjaus mūšio japonams reikėjo pakeisti jūrų tiekimo kelius sausuma, ir būtent linija iš Rangūno (Birma) į Bankoką (Tailandas) turėjo tapti svarbia transporto arterija.
Kančanaburio tiltą ypač išgarsino prancūzų rašytojas Pierre'as Boulle'is, parašęs romaną " Tiltas per Kvai upę", pagal kurį 1957 m. buvo sukurtas to paties pavadinimo filmas. Pierre'as Boulle'is, remdamasis tikrais įvykiais, sukūrė išgalvotą romaną, kurio veiksmas vyksta Kančanabūryje.
Tačiau kaip tiltas per Kvai upę atrodo realiame gyvenime?
Pagrindinis tiltas iš tiesų buvo pastatytas Kančanaburyje tiesiant Tailando ir Birmos geležinkelį, tačiau iš pradžių jis buvo medinis ir stovėjo maždaug 100 metrų aukščiau upės nuo dabartinio tilto. Jokių originalaus medinio tilto pėdsakų neišliko.
Naujas gelžbetoninis tiltas dabartinėje vietoje buvo statomas nuo 1944 m., tačiau 1945 m. jį smarkiai apgadino bombardavimas, o dabartinis tiltas buvo pastatytas tik po Antrojo pasaulinio karo, ketvirtojo dešimtmečio pabaigoje ir šeštojo pradžioje.
Nors romano veiksmas vyksta prie Kvajaus upės, 1942 m. upė, tekanti palei kelią šiek tiek toliau į pietus, buvo vadinama "Khwae", arba Kwai. Upė, per kurią buvo statomas tiltas, tada vadinosi Mae Klong (ne Mekongas).
Kai 1957 m. pasirodžius filmui " Tiltas per Kvajaus upę" į šią vietovę pradėjo plūsti minios turistų, dažnai kildavo painiavos, kad tiltas per Kvajaus upę iš tikrųjų yra per Mae Klongą. Todėl XX a. septintojo dešimtmečio pirmoje pusėje buvo nuspręsta šią Mae Klong upės dalį pervadinti į Khwae Yai (Didžiojo šaltinio upė), o kartu pervadinti pradinę Kwai upę į Khwae Noi (Mažojo šaltinio upė). Nuo to laiko Mae Klongas vadinamas upe iki dviejų Kwai santakos.
Dar blogiau, kad garsusis filmas buvo filmuojamas visai ne Tailande, o netoli Kitulgalos Šri Lankoje.
Taigi, nors dabartinis tiltas per Kwai upę šiandien iš tiesų kerta Kwai upę, romano sukūrimo metu jis driekėsi per Mae Klong upę ir atrodė visai kitaip...
Mirties geležinkelis ir Tham Krasae tiltas
Galbūt dar didesnis turistų traukos objektas yra maždaug už 40 minučių kelio traukiniu nuo tilto per Kwai upę. Būtent geležinkelio ruožą tarp Kančanaburio ir Mianmaro miesto Thanbyuzayat buvo sudėtingiausia nutiesti.
Liniją tiesė vietiniai darbininkai kartu su karo belaisviais, o japonai visiškai nesirūpino saugumu. Dėl nežmoniškų sąlygų ir atšiauraus, slogaus ir karšto klimato tiesiant Tailando ir Birmos geležinkelį žuvo daugiau kaip 90 000 Azijos darbininkų ir iki 12 000 karo belaisvių (daugiausia britų, olandų ir australų).
Statybų sudėtingumą geriausiai iliustruoja maždaug 300 m ilgio Tham Krasae tiltas, glaudžiai prigludęs prie uolos virš Kwai upės. Būtent Tham Krasae tiltas su šalia esančia ola yra didžiausia turistų traukos vieta šioje vietovėje.
Abiejuose tilto galuose visada yra traukinių stotelė. Abiejose stotelėse visada galima išlipti ir įlipti, todėl tiltą galite kirsti traukiniu, paskui pereiti pėsčiomis ir grįžti iš kitos pusės. Turėsite valandą ir tris ketvirčius laisvo laiko, kol traukinys nuvažiuos iš Tham Krasae į Nam Tok ir atgal. Per šį laiką turėsite laiko pavalgyti vietiniame turguje, nufotografuoti netoliese esančią olą ir galbūt pereiti per bėgius į kitą stotį.
Jei vieno trumpo sustojimo idiliškoje miškų, laukų ir stačių krantų vietovėje jums nepakanka, apsistokite prabangiame Suan Sai Yok Resort viešbutyje ****, kurio kaina - nuo 44 Eur, arba liaudiškame, visiškai įrengtame Saiyok River House, kur nakvynė kainuoja nuo 10 Eur už naktį.
Apgyvendinimas Kančanabūryje
Kelionę iš Bankoko galima įveikti aplinkiniu keliu, tačiau dėl patogumo tikrai rekomenduojame čia apsistoti bent vienai nakčiai. Jei norite šiek tiek patyrinėti aplinkinius kalnus, galite pasilikti ilgiau.
Mieste yra tikrai didelis apgyvendinimo vietų pasirinkimas - nuo pigių nakvynės namų iki gražių viešbučių kurortų. Peržiūrėkite mūsų konkrečius patarimus:
- Kanchanaburi City Hotel *** - pigūs, gerai įvertinti nakvynės namai, kurių kaina - nuo 26 Eur už naktį, esantys vos už 100 metrų nuo tilto per Kwai upę.
- River Kwai View Hotel *** - vienintelis viešbutis, iš kurio atsiveria tiesioginis vaizdas į Kwai tiltą.
- Dheva Mantra Resort ***** - prabangus 5* kurortas maždaug už 1,5 km nuo tilto, labai ramioje miesto dalyje prie pat upės kranto, priimtinos kainos nuo 59 eur už naktį
Transportas į Kančanaburį ir traukinių tvarkaraštis
Miestas yra už 145 km į vakarus nuo Bankoko, jį lengva pasiekti automobiliu ir viešuoju transportu.
Traukinys
Dauguma turistų keliauja traukiniu, nes pati kelionė Mirties geležinkeliu yra vienas didžiausių turistinių įspūdžių. Tačiau pagrindinė turistinė dalis yra tik nuo Kančanaburio per Tham Krasae tiltus iki Nam Toko.
Kelionė iš Bankoko į Kančanaburį yra lygi ir palyginti nelengva, tačiau greita ir labai pigi. Trūkumas yra susisiekimo dažnumas: tik 2 reisai per dieną maršrutu Bankokas (Thon Buri) - Kančanaburis - Nam Tok.
- Thon Buri (Bankokas) - Kančanaburio stotis: kelionė trunka 2,5 val. ir kainuoja 100 tūkst.
- Thon Buri (Bankokas) stotis - Tham Krasae: kelionė trunka 3,5 valandos ir kainuoja 100 tūkst.
- Thon Buri stotis (Bankokas) - Nam Tok: kelionė trunka 4,5 valandos ir kainuoja 100 tūkst.
- Kančanaburis - Tham Krasae: kelionė trunka 1 valandą ir kainuoja 100 tūkst.
Šiuo maršrutu užsieniečiams taikoma vienoda kaina - 100 batų, kad ir kur keliautumėte. Bilietų negalima užsisakyti iš anksto, bet juos galima įsigyti stotyje, jei įlipate Tham Krasae, iš konduktoriaus. Mokėti galima tik grynaisiais pinigais.
- Išvykimas iš Thon Buri link Nam Toko: 7 :45 ir 13:45 val.
- Išvykimas iš Kančanaburio link Nam Toko: 6:05, 10:30, 16:20
- Išvykimas iš Nam Toko: Išvykimas: 5:20, 12:55, 15:30 (paskutinis reisas vyksta tik iki Nong Pladuk stoties, o ne iki Bankoko).
- išvykimas iš Kančanaburio į Thon Buri: 7:19, 14:48
- išvykimai iš Tham Krasae į Nam Tok: išvykimas iš Tham Krasae į Nam Tok: 19.30 val: 7:35, 11:48, 17:48
- išvykimas iš Tham Krasae į Kančanaburį: 5:57, 13:36, 16:10
Naujausius tvarkaraščius rasite oficialioje Tailando geležinkelių interneto svetainėje railway.co.th, tačiau ji pasiekiama tik iš Tailando IP adresų. Tačiau tvarkaraščiai keičiasi labai nežymiai, o jei keičiasi, tai tik keliomis minutėmis.
Kančanabūryje traukiniai stoja dviejose stotyse. Pagrindinė Kančanaburio stotis yra miesto centre, tačiau turistų labiau mėgstama stotis yra Saphan Khwae Yai, prie pat tilto per Kwai upę, kur taip pat sustoja visi traukiniai.
Autobusai
Gerokai judresnį transportą pasiūlys autobusas, tiksliau, daugeliu atvejų mikroautobusas arba mikroautobusas. Iš Bankoko į Kančanbūrą visą dieną du kartus per valandą kursuoja autobusai. Didžioji dauguma reisų Bankoke išvyksta iš Mochito autobusų stoties, taip pat sustoja Pietų autobusų stotyje (daugiau informacijos rasite Bankoko vadove ).
Kančanabūryje sustojama pagrindinėje autobusų stotyje, kuri yra miesto centre, maždaug už 3,5 km nuo tilto per Kvai upę(tikslią vietą žr. žemėlapyje).
Iš anksto tikrinti tvarkaraščių nereikia. Autobusai ir (arba) maršrutiniai autobusai važiuoja kas pusvalandį. Pirmasis reisas iš Kančanaburio išvyksta 4:00, paskutinis - 19:00. Iš Bankoko pirmasis reisas išvyksta 5:00, paskutinis - apie 19:50.
Bilietai į Bankoką kainuoja 150 tūkst. tbanų ir mokami grynaisiais pinigais bilietų kasoje prie perono.
Ką pamatyti aplink
Atraskite visas lankytinas vietas Tailandas.